Älskar den här låten...

Nu har jag fått nog
(text och musik: Mats Westling)

Lyssna på mig nu jag säger saker som jag aldrig sagt förut
Jag har varit snäll men ganska dum
Jag har trott på sagor, allting går att lösa bara man ger allt
Då får man tillbaks i tusenfalt

Vi kan tala mycket, vi kan diskutera liv
Och jag kan lyssna till mitt öra faller av

Men nu... just nu... Nu har jag fått nog
Aaah! Aaah! Alldeles för nog Aaah! Aaah!

Jag var den som kämpade för saker som jag genast skänkte bort
Trodde det stod ganska klart
Att få belöning för nånting så självklart som en ren lojalitet
Det var överkurs uppenbart

Det blev sena nätter och jag satt där som ett fån
Och lyssnade i min varma telefon

Men nu... just nu... Nu har jag fått nog
Aaah! Aaah! Alldeles för nog Aaah! Aaah!

Nog har jag fått mycket att tacka för
Nog har jag fått stunder av guld
Nog har jag fått mycket att minnas när jag dör

Men nu

Lyssna på mig nu jag säger saker som jag aldrig sagt förut
Jag har lurat skjortan av mig själv
När jag ser tillbaks försvinner ansikten och ännu flera namn
Men jag har många nya i min famn

Denna gången skall jag stanna till och lyssna upp
När gamla takter kommer smygande igen

Men nu... just nu... Nu har jag fått nog
Aaah! Aaah! Alldeles för nog Aaah! Aaah!
Aaah! Aaah! Nu har jag fått nog Aaah! Aaah!



Helt underbar text... Slå upp den på spotify...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0